Bad girlfriend

Har nu skickat in alla mina restuppgifter (!), har sökt till högskola (!!) och har även ansökt om stipendium(!!!)
Firar detta med en släng av bad girlfriend!!!! 

Jag är medlem i världens bästa ungdomsförbund


borde verkligen verkligen plugga

 

jag borde plugga

 

Grattis älskling


UT MED RASISTERNA IN MED FEMINISTERNA

om någon, mot förmodan, missade att det var EU-val igår så kan jag berätta att FEMINISTISKT INITIATIV ÄR MED I EU PARLAMENTET MED EN MANDAT!!!!! 
Sen fick Sverigedemokraterna två mandat samt nationalistiska partier översvämmar eu med flertal mandater vilket gör mig så otroligt ledsen. 
Anledningen till att EU bildades var för att ena Europa och värna om varandra.
Nu sker det precis tvärtom.
Jag är rädd. 

lol pepp på gaddning

vill tatuera mig so badly att jag t.o.m finner mig rita med bläck på mig själv som en tolvåring. 

Do it for the vine

 

Feminist! Javisst!

FI KNAPPAR IN PÅ SD MED STORMSTEG
På bara 12 dagar har Fi:s stöd ökat från 2,5% till 5,4% enligt Novus senaste mätning. Samtidigt står SD stilla och nu är det knappt en procentenhet som skiljer oss åt.

Höjer vi blicken och tittar ut över Europa ser vi att rasistiska, nazistiska och fascistiska partier mobiliserar sig. Flera av dem finns redan i Europaparlamentet och undersökningar talar för att de kommer få större stöd än någonsin i år.

Därför är det en obeskrivlig känsla att vi i Sverige har möjligheten att stå ut ur mängden med ett valresultat där en rosa politik får större stöd än nationalistiska intressen. Den rörelse vi skapar har inga nationsgränser, vi kämpar för alla människors rätt och möjlighet till ett värdigt och tryggt liv.

Det är nu det gäller. Ta med en kompis till vallokalen imorgon - tillsammans kan vi skriva historia och använda vår röst för att vända färdriktningen.
 

Varför behövs ett feministiskt parti?

De etablerade politiska partierna förmår inte utmana könsmaktsordningen på allvar. Utredning efter utredning tillsätts medan viktiga beslut för jämställdheten skjuts på framtiden. Trots de rättigheter som kvinnor genom envist arbete och hård kamp lyckats uppnå, så förmår dagens politiska system inte förverkliga ett jämställt samhälle. Feministiskt initiativ har politiken för att utmana de andra partierna och på riktigt driva fram en feministisk politik för en värld fri från diskriminering. Feministiskt initiativ tillför en ny dimension i politiken.

Feministiskt initiativ har en vision om ett samhälle där alla kan färdas väl genom livet. Det kräver att samhället i alla avseenden beaktar de mänskliga rättigheterna och tryggar rätten till hälsa, arbete, bostad, utbildning, social omsorg och trygghet. Politiken ska användas för att säkra människors lika möjligheter och utfall oavsett kön, hudfärg, etnicitet, klasstillhörighet, sexualitet, funktionsförmåga eller könsidentitet.
 

Jag var 22 när vi lämnade Luleå, vi skulle dra någonstans dit himlen alltid var blå

chillade på brygga med bullen och pratade om livet
köpte en hejarklacksoutfit
samt ett par byxor från weekday
samt två par skor från asos!!! 
det växer så otroligt mycket förgätmigejs på vår tomt!! vilket är så bra!! för förgätmigejs är så bra!!
gjorde lyxfrukost
samt plockade lite mer förgätmigejs
köpte en söt liten blomma (obs är i en sådan blommor-period i mitt liv. blommor överallt!!!!!!)
gick på fest. det är inte fest hos Julia utan rosa ballonger vid porten
såg ut såhär då och hade med mig förgätmigejs som present!!!  
hängde på balkongen hela hela kvällen och pratade politik samt lyssnade på när folk lekte jag har aldrig (jag har aldrig varit med på jag har aldrig) 
fick feminist ryan gosling-bok i födelsedagspresent från bullen!!!!! bästa presenten någonsin!! 
återförenades med mina älsklingar

P O P P I S '14

W O W asså

Hur ska man kunna andas normalt när Dylan Rieder existerar del 8

 

 
 

Keukenhof part 2

 
 

I can't tell if I'm a normal person


Keukenhof part 1

Om en ska uppleva något i livet så är ett besök på parken Keukenhof i Holland ett måste

Dagarna efter Amsterdam

hade köpt hem oreos dränkta i ett vitt chokladöverdrag SÅ GOYTTTT!!!!
åt fruktsallad med schenkelstroop (=sirap på holländska)
gick på svenska björnstammen med dessa pinglor!!! 
var barnvakt för min gosunge
shoppade på myrorna
förevigt önskar att jag vore en rik änka på 1800-talet
 

Dagarna innan Amsterdam

kände mig snygg
hittade denna innan vi åkte och HADE JAG VETAT HUR MKT JAG SKULLE ÄLSKA AMSTERDAM HADE JAG KÖPT DEN DIRR
mitt kusinbarn hade dop och det var så vackert
denna människa är den bästa som finns
denna människa är också den bästa som finns
hade konsert med skolan och sen for jag iväg till amsterdam
 

unf unf unf unf unf unf unf

 
 
 
 

en månad kvar tills student och sommar!!!!

OCH ENDAST TJUGOSEX DAGAR KVAR TILLS HÅKAN PÅ ULLEVI

är väl mest värdelös på det jag gör

japp
japp
japp
japp
japp
ska kolla på videos med dylan nu

ba nej orkar ej

 

Holland

 

RSS 2.0