Oh it's such a perfect day, I'm glad I spent it with you.


who are you, really?

 
 

Rookie Mag part 2

source: rookie mag

We crave a different kind of love

Hej hej nu ska jag iväg på kalas 

Bra hårdagar från förr

 

Up to date

Här kommer en uppdatering om vad som händer i mitt liv för alla som ej följer mig på sociala medier JA
Från dagens svenskalektion med en klasskamrat
Min fina Azalea blomma. Han heter Håkan <3 
köpte te efter skolan på 7Eleven. Lite vardagslyx. Dock köpte nytt te med mamma idag som jag ska ha i skåpet bcuz ≈poor≈

Pluggade igår. 

Hade skolfoto idag. SISTA skolfotot någonsin 

Det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör

 

#LåtIbbeStanna

Jag känner inte Ibbe. Jag visste inte vem han var, jag vet fortfarande inte vem han är, men jag vet att ingen människa skall tvingas bli utskickad till ett land där den inte känner någon, där den inte har några chanser att bli den människa den vill bli samt att tvinga den människan mot dess vilja att den ska lära känna nya platser och nya människor. Omänskligt och fult. 
Amanda skrev ett så fint och vackert inlägg på sin blogg så läs gärna det, och retweeta, tweeta, facebook-statusa, dela, likea, och skriv under på namninsamlingen. VI SKALL VISA ATT VÅR INTERNET-GENERATION VISST KAN GÖRA EN FÖRÄNDRING, ATT MED HJÄLP AV INTERNET KAN VI FÖRA FOLKETS TALAN! 
LÅT IBBE STANNA.

Favorit gif

Glömde att nämna mina favorit gifar
 

Mina favoriter:

Favorit video: 
Favorit hår:
Favorit make-up: 
Favorit skor: 
Favorit sång: 
 

♀ HEJA FEMINISM ♀

Igår när vi såg en video där en man slår en kvinna rakt i ansiktet och detta då ska anses vara "kul" och "humor" så uttryckte jag mig att det var sexistiskt, hörde sedan en klasskamrat storma ut från klassrummet och säga "asså Sofias existens äcklar mig". (obs hon är fullt seriös. obs hon har tidigare uttryckt sig att "Feminism does not represent me". obs jag tog bort henne från facebook förut för att jag var trött på alla rasistiska inlägg hon la upp (se bild 1) obs jag tror hon hatar mig)
DÄRFÖR tänkte jag att jag skulle blogga om varför jag har bestämt mig det senaste året att engagera mig inom feminismen och kalla mig för feminist. 
Jag har blivit förtryckt av män. Ganska många gånger faktiskt om jag börjar räkna. Så många gånger att vissa förtryck märks inte av, det hör ju till vardagen t.ex. de ändlösa gångerna män visslat, tutat och glott på ens kropp t.ex. tuttar/rumpa ni förstår. De ändlösa gånger en blivit kallad för Feministjävel eller Fitta alternativt Hora pga att en stått upp för sig själv. Ändlösa gånger av Lilla Gumman och klapp på huvet pga att en är en svag liiten liiten dum tjej som inte förstår att stora starka männen är så mycket bättre/smartare än en. 
Har väl aldrig riktigt insett eller förstått innebörden av att vara feminist tills detta år kanske. Började läsa mer och mer bloggar om feminism, började umgås med folk som hade starka och fina åsikter och som kallade sig för feminister och började inse vad en feminist är och vad hen gör. 
Feministiskt Intiativ är ett politiskt parti som startades 2005 av Gudrun Schyman som nu senare har fått sig ett ungdomsförbund kallat Unga Feminister och det är de som har startat kampanjen ovan 1000 Unga Feminister. De har ett nystartsmöte den 13 Oktober (Stockholms lokalavdelning) som jag var sugen på att gå på. Där kommer de prata om organisationen, hur man kan vara med och engagera sig samt annat (länk till eventet)
Här finns lite bra länkar att kika in om en är nyfiken samt vill veta mer eller så. 
http://feministisktperspektiv.se - Som "Aftonbladet" fast lite viktigare händelser, perspektiv, nyheter
http://ungafeminister.se - Unga Feministers hemsida
http://tjejsamlat.se/ - En app där det finns samlade filmer, tv-serier, podcasts m.fl. där kvinnor får ta plats. MYCKET fin app
http://fanvadfittigt.wordpress.com/ - Podcast, mycket vettigt+bra+fint 
https://twitter.com/vardagssexismen - Om du är osäker på vad sexism är och hur "Vardagligt" det är så finns vardagssexismen på twitter där folk skriver själva om situationer där de blivit utsatta för vardagssexism.
http://enblommigtekopp.se/ - Hon är bäst bäst bäst. 
http://areyouafeminist.com/ - Om du är osäker på om du verkligen är feminist och delar samma tankar som en feminist, gör testet! 
Brukar inte kolla på svenska vloggare så mycket men ni vet Clara Henry, detta var så jävla bra sagt så behöver inte skriva något mer!
 
OCH SIST MEN FAN INTE MINST:

RSS 2.0