livet i en gif

 

Bråvalla '14

Vårt camp var det allra bästa någonsin och åh vilka fina vänner jag har! Fatta detta: har sett krunegård, bombay bicycle club(!), imagine dragons, lana del rey, belle & sebastian, jagwar ma (!!), movits, kooks (!), maggio, bastille (!!!!) på tre dagar. ah dör. 
obs. engångskamerabilder samt fulbilder kommer sen! Jippie! 
Markus Krunegård
Lana Del Rey

Belle & Sebastian
The Kooks
Bastille

I get high on hydroponic weed


Grattis min gud Lana

Lizzy fyller 28 idag och om F E M (5) (!!!!) dagar ser jag henne på bråvalla??? nä??? sjukt. 
 

När ska du växa upp?

 
You see, I want a lot.
Perhaps I want everything
the darkness that comes with every infinite fall
and the shivering blaze of every step up.
So many live on and want nothing
And are raised to the rank of prince
By the slippery ease of their light judgments
But what you love to see are faces
that do work and feel thirst.
You love most of all those who need you
as they need a crowbar or a hoe.
You have not grown old, and it is not too late
To dive into your increasing depths
where life calmly gives out its own secret.
- Rainer Maria Rilke
 

Summer crush

/by María Fernanda for Rookie Mag

om jag bara kunde fylla mitt hjärta med godhet


hit me with your flashbulb eyes

ska aldrig mer använda något annat än engångskamera. 

Arcade fucking Fire


Jag Elias och Tassos i väntan på att resterande vänner skulle göra oss sällskap i Arcade-kön

Vi hade en idé om att spela poker och använde då ketchuphållare som pokermarker hahah
resterande vänner kom!!! plus massa andra!!! 
timme innan konserten!!!
vi gjorde oss fina i håret med serpentiner och ballonger!!!
Efter konfettiregnet kom Wake up då jag och tassos skrek för fulla halsar i refränger då richard parry ser oss och börjar skratta och sjunger med oss och tittar på oss konstant 

Han kastar sedan ut sin tamburin prick till mig och ger mig sedan två tummar när jag fångar den och dör av lycka
Bra jävla dag.

Hur ska man kunna andas normalt när Dylan Rieder existerar del 9

 
 

jag har tagit studenten

nu ska jag ha mottagning, men vill mest sova. säg inget til mamma hon blir så ledsen då. förolämpade henne nyligen pga det fula valet av bebis-bild på plakatet. förolämpade dock mest mig själv eftersom det var jag som var ful som bebis.
pallar inget egentligen.

Let's vine babyyyyyy

 

Har du tändstickor, ja tillräckligt om du vill bränna ner Stockholm.

Åker till göteborg imorn!!!! äntligen!!!! fan vad jag älskar den där staden!!!! fan vad jag älskar håkan!!!!!
jag kom inte in på den enda högskolan jag sökt till. 

Med lockigt hår och håkan i högtalarna


H Å K A N

det är nu T R E dagar kvar tills håkan på Ullevi. Grät nyss av lycka, eufori, nervositet.
Här kommer mina tre absoluta livefavoriter med H.H 
jag älskar dig Håkan Georg Hellström. 

Cleopatra


Min stad, Stockholm.

 

Boklista

/snodd från Amanda

Snabbläsare eller långsamläsare?
Långsamläsare. Kan ta över två månader med vissa böcker. Det snabbaste jag läst ut en bok på var cirka två veckor, varav boken var på mindre än hundra sidor :-)

Tegelstenar eller tunnisar?
Någonstans mittemellan. Inte för korta, inte för långa. 

Bibliotek eller bokhandel?
Biblioteket <3

Ljudbok eller e-bok?
Aldrig läst (?) en E-bok så ljudbok då. 

Inbunden eller pocket?
Pocket

Vampyrer eller spöken?
Vampyrer

En i taget eller slalomläsning?
Slalomläsning haha. Har funnit mig själv läsa sju böcker samtidigt, vid olika tillfällen. 

 

Nytt eller gammalt?
Gamla! 

Bokmärke eller hundöra?
Hundöron. Enklast så. Är det något stycke jag gillar/vill minnas så gör jag ett hundöra längst ner på sidan också.

Snacks eller godis?
Vad har detta med böcker att göra förstår ej? 

Biografier eller memoarer?
Biografier! Hade en extrem period då jag enbart läste biografier

Skräck eller chicklit?
Chicklit!! Klarar ej skräck

Soffan eller sängen?
Sängen. Läser oftast när jag ska sova eller på bussen på väg till skolan

Inne eller ute?
Ute, på sommaren med fötterna i poolen.  

 

Originalspråk (engelska) eller översättning till svenska?
Alltid engelska om inte originalspråket är svenska

Poesi eller prosa?
Poesi

Kvinnliga författare eller manliga författare?
Kvinnliga författare

Boken eller filmen?
Boken. Alltid boken. 

Kokbok eller Bakbok?
Kokbok

Kärlek eller spänning?
Kärlek! 

Första vuxenboken jag läste och verkligen gillade:
Läste En shopaholics bekännelser när jag var 14 idk?

Klassiker jag hävdar att jag läst men aldrig tagit mig igenom:
Agnes Grey- Anne Brontë. Kastade boken i väggen tillslut och lämnade tillbaka den på biblioteket. Den gick verkligen inte. Hur kan Anne och Emily ha varit syskon? När Emily skrev så extremt genialt medan Annes bok var så extremt urtrist?

Jobbigaste bok jag läst:
Underligt ordval: Jobbigaste. Jag har ingen aning, kan lista hur många böcker som helst som var jobbiga, jobbiga på olika vis. Säger väl Anne Franks dagbok då den gav mig så mycket obehag och var väldigt jobbig- psykiskt. Läste aldrig ut den dock. 

 

Bästa barnboksförfattaren:
Monika Zak. Alex Dogboy var mitt liv när jag var liten. Georgia Byng var min favorit också, hon som skrev Molly Moon- böckerna! 

Bok som berört mig mest:
Looking for Alaska- John Green och The sky is Everywhere- Jandy Nelson. Asså wow aldrig gråtit så mycket som till dessa böcker.
Looking for Alaska är en sådan bok som en fulgråter till och det GÅR inte att inte bli kär i Miles.
The sky is Everywhere har vid varje kapitel en vacker dikt som Lennie skrivit och gömt, t.ex. under en sten eller vid en brygga. Den boken gråter en till lite försiktigt men kudden blir precis lika blöt.  

Recencera din senast lästa bok:
A long way down- Nick Hornby. WOW. Handlar om fyra olika människor som alla möts på ett tak, för de har bestämt sig att begå självmord. Väldigt inspirerande, vacker och tragikomisk. Nick Hornby är en sådan vacker författare och jag älskar att han vågar skriva om människor som är deprimerade och vill begå självmord. Att han vågar visa människor att det faktiskt är okej att ha sådana tankar, att våga tycka synd om sig själv. Bara man hittar tillbaka. 


RSS 2.0