Rookie Mag

/don't be stupid girl/walking and always talking/but never listening you just kick back/

Höst


stuff mostly tumblr

 

Upp, upp, upp, aldrig för sent att ge upp.


But it's time to face the truth, I will never be with you

Varför älskar jag mat så mycket?
 

detta var najs

 

September

2011
20122013

If I get a little prettier can I be your baby?


Soldat, så ung och så lojal och vi sa: vi blir aldrig som dom från stan


Vi kan gå genom eld, bara för ikväll.


Om du vore mer som hon i Annie Hall


Let's keep each other awake, our hearts now they beat the same.


September mix

September mix from mutherfuck on 8tracks Radio.


Inspiration


En sommarlista

Gjorde du något i sommar som du aldrig gjort förr?
Träffade många nya människor, upplevde tristessen att sitta fast inomhus på jobbet samt upplevde husvagnslivet på riktigt (husvagnsliv med husbil) 

Dog någon som stod dig nära?
Nej! 

Vilka länder besökte du?
Enbart Sverige. Var nu fyra år sedan jag var utomlands senast

Är det något du saknar med årets sommar som du vill ha nästa sommar?
Möjligtvis en utlandsresa då, men tycker ändå denna sommar vart underbar så det spelar egentligen ingen roll

Vilket datum från sommaren kommer du alltid minnas?
8 juni då Håkan var i gbg, 9 juli då Håkan var på Skansen, 18 juli då Håkan var på Borgholm, 30-31 augusti då det var popaganda

Största misstaget?
Blev ovän med några vänner ett par antal gånger och ångrar djupt hur jag betedde mig då/innan. Det vart bra tillslut men om jag fått göra om det skulle jag nog gjort allt på ett helt annat sätt. 

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, jag lyckades hålla mig frisk hela sommaren! 

Bästa köpet?
Alla konsertbiljetter, gröna kortet samt min älskade nya kamera <3 

Vad spenderade du mest pengar på?
Min nya kamera...

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om den här sommaren?
Oskar Linnros nya album, Snook samt Håkan. Det skall alltid vara svenskt på sommaren.

Var du gladare eller ledsnare i sommar jämfört med tidigare somrar?
Mycket mycket gladare. Har gjort så mycket som fått mig att bli så lycklig, träffat så fina människor och fått se Håkan fyra gånger i sommar. 

 

Hur tillbringade du midsommarafton?
Jag, mamma och pappa åkte till någon camping med husbilen och hade femkamp, sen på kvällen så åt vi något gott grillat och sen kollade jag och mamma på Prison Break på pappas Ipad. Hur mysigt som helst.

Blev du kär i sommar?
Nej

Favoritprogram på tv Netflix?
Dexter, Prison Break, Veronica Mars

Bästa boken du läste i sommar?
Paper Towns av John Green, Vi är inte sådana som i slutet får varandra av Katarina Sandberg samt Små citroner gula av Kajsa Ingemarsson (har dock inte läst ut den än men den är så fin)

 

Något du önskade och fick?
Fint väder

Något du önskade men inte fick?
Nä inget speciellt

Vad gjorde du första dagen på sommarlovet?
Hade ett gig med gitarren

Hur skulle du beskriva din stil i sommar?
Jeansshorts, vit t-shirt, converse eller Air Max (jättejättetråkigt men jobbade ju mestadels och vill inte sticka ut för mycket där)

Vad fick dig att må bra?
Allt. Allt allt allt!


#Popa13 Dag 2

Köpte Ben&Jerry för 30kr
Dansade till Hot Chip
I väntan på Håkan, finfina Matilda
Fick klaustrofobi och tvingade ut oss och såg konserten ifrån betydligt längre avstånd. Mer dans mindre panik!
Sen chillade vi i mystältet tills Amanda kom dit och jag fick kramas lite med henne <3 

RSS 2.0